بهینه سازی سرعت سایت

چگونه وب سایت خود را طراحی کنیم تا حداکثر سرعت عملکرد داشته باشد ؟ – بهینه سازی سرعت سایت : در عصر حاضر ، سرعت تبدیل به جزئی اساسی و ذاتی در طراحی وب شده است . در 2016 ، بازدید کنندگان و کاربران وب توقع سرعتی شگفت انگیز از وب سایت هایی که بازدید می کنند دارند ، و اگر شما در طراحی سایت به این مسئل توجه نداشته باشید ، کاربران از سایت شما خارج می شوند و سراغ سایر سایت های مشابه که پرسرعت باشد می روند ! در فضای امروز وب ، بهینه سازی سایت برای پرسرعت شدنش تنها راه جذب کاربران و بازدید کنندگان است .
طراحانی که مدام عملکرد صفحات وب سایتشان را چک می کنند که از سرعت پردازش بالایی برخوردار باشند و کاربران نیز از عملکرد سایت راضی باشند ، بسیار حرفه ای تر از طراحانی هستند که چنین نظارتی مداومی بر سایت خود ندارند . حال سؤالی که مطرح می شود این است که چطور سایت خود را بهینه سازی کنیم و چه کارهایی در طی مراحل پیاده سازی و توسعه آن انجام دهیم که سایت از سرعت پردازش و بارگذاری محتوای بالایی برخوردار شود ؟
با توجه به اطلاعات گردآوری شده طی تحقیق و مطالعه درباره نحوه کاربری کاربران از فضای وب ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :
•    %47 کاربران انتظار دارند که سایت در حدود 2 ثانیه و حتی کمتر از آن برایشان بارگذاری شود .
•    مشتریان فروشگاه های اینترنتی انتظار زمان بارگذاری حدود 2 ثانیه را دارند ، اما با توجه به Google Webmasters ، گوگل قصد دارد که این زمان به کمتر از نیمی از ثانیه برسد .
•    %57 از کاربران وب در دستگاه موبایل ، سایت را ترک می کنند اگر زمان بارگذاری آن به بیش از 3 ثانیه برسد .
به طور واضح ، وب سایتی که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است قطعا از تجربه کاربری بهتری نیز برای کاربرانش فراهم کرده است . در این مقاله چند ایده فوق العاده را بیان می کنم که با پیاده سازی آنها در پروژه ، سرعت بارگذاری و پردازش سایتتان را بالاتر ببرید .

بهینه سازی سرعت پردازش و بارگذاری وب سایت با استفاده از روش طراحی سایت مینیمالیسم

با استفاده از روش طراحی مینیمالیسم ، عناصر موجود در صفحات وب سایت به حداقل می رسند و در نتیجه وقتی عناصر کمتری برای بارگذاری هستند ، پس سرعت بارگذاری نیز افزایش می یابد .
این به کلی به نوع نگاه و فلسفه راهبردی شما در طراحی سایت بستگی دارد . شما به راحتی می توانید از ابتدای طراحی و توسعه سایتتان با عملکردی هوشمندانه از خیلی از دردسرهای احتمالی در کارتان جلوگیری کنید و همچنین بهینه سازی سرعت سایت را همان ابتدای کار شروع کنید .
با استفاده از قوانین و قواعد روش مینیمالیسم ، می توان به خوبی بهینه سازی سرعت سایت را انجام داد .
برخی از ویژگی های این روش عبارت اند از :
•    استفاده از مگا منو به جای منو و نویگیشن های معمولی
•    فضای سفید بیشتر
•    وب فرم های کوتاه
•    تصاویر کم حجم تر
•    استفاده از یک نوع تایپوگرافی وب در سایت به جای چندین نوع
سئو سایت
دانش نامه ویکی پدیا یک مثال ایده آل از راهبرد مینیمالیسم در طراحی وب است .

سئو سایت

از صفحه اول این سایت ، وقتی عبارتی را جست و جو می کنید حدودا کمتر از ثانیه ای طول می کشد تا ویکی پدیا صفحه عبارت جست و جو شده را بارگذاری کنید . نوار ابزار الکسا نیز این مسئله را تأیید می کند .
سئو سایت

فهم اهمیت عملکرد سایت | سئو سایت بالا بردن سرعت عملکرد سایت

با اینکه درباره بالا بودن سرعت پردازش و بارگذاری سایت بسیار تأکید شده است ، اما سایت هایی که کارایی و فایده فراوانی برای کاربران دارند صرفا سایت هایی نیستند که حداکثر سرعت بارگذاری را دارند . یک سایت علاوه بر برخورداری از سرعت بالا و بهینه بودن ، باید از محتوای مناسب و کاربردی نیز برخوردار باشد تا رضایت کاربرانش را جلب کند .
می توان به جای پیاده سازی راه حل های فنی پیچیده ، از یک طرح قوی برای توسعه واسط کاربری سایت استفاده کنیم تا در طول بارگذاری کامل محتوای سایت ، کاربر دچار خستگی نشود و سایت را ترک نکند . در واقع طراحی UX (تجربه کاربری) و طراحی UI (واسط کاربری) می توانند دو راه بسیار مناسب برای نگه داشتن کاربر در صفحه وب سایت تا بارگذاری کامل آن هستند .

کمک گرفتن از گوگل برای بهینه سازی  سایت | بالا بردن سرعت سایت

گوگل نیز می خواهد تا تمام وب سایت ها با حداکثر سرعت برای کاربران بارگذاری شوند ، در نتیجه خود این مسئله می تواند به طور کلی تأثیری مثبت بر سرعت پردازش تمام سایت ها داشته باشد . با تکنولوژی فشرده سازی ، به نام " Brotli " ، که توسط گوگل در سال گذشته منتشر شد ، می توانید از این ابزار فوق العاده برای طراحی سایت خود استفاده کنید .
بهترین جا برای شروع به کار و آشنایی با این ابزار گوگل مراجعه به خود صفحه " وب را سریع تر کنیم " در وب سایت توسعه دهندگان گوگل می باشد .

بهینه سازی سرعت سایت با استفاده از بارگذاری تکه ای | بهینه سازی سایت

این یک الگوی طراحی است که عملکرد آن به این صورت است که تا زمانی که به یک شیء از صفحه نیازی نیست ، آن شیء بارگذاری نمی شود . مثلا در یک سایت لانگ اسکرول مادامی که کاربر به بخش پایین صفحه پیمایش نکرده است ، اشیاء آن قسمت ها بارگذاری نمی شوند . این راهبرد بارگذاری فقط در صورت نیاز باعث می شود تا منابعی که در هر قسمت از سایت برای کاربر بارگذاری می شوند کاهش یابد و در نتیجه سرعت را بالاتر ببرد .
برای استفاده از این تکنیک در طراحی سایت ، می توانید از بسیاری فریم ورک ها و افزونه ها و ابزارهای آماده ای که برای پیاده سازی آن در پروژه موجود است استفاده کنید .

سئو سایت

 

بهینه سازی عملکرد سرورهای سایت برای افزایش سرعت آن | مرحله ای برای سئو سایت

یکی از ابعاد مهمی که برای فوق سریع ساختن سایت باید در نظر گرفت ، چگونه مدیریت کردن سرورهای سایت است . به طور ویژه ، کم کردن زمان پاسخگویی سرور یکی از موارد کلیدی افزایش سرعت سایت است . به عبارت دیگر ، اگر شما تمام صفحات وب سایت خود را بهینه کنید اما به گزینه های سمت سرور توجه نداشته باشید ، به طور کلی سرعت سایتتان همچنان پیشرفت چشمگیری نخواهد کرد .
پیاده سازی استراتژی زیر بر سرور سایتتان یک امر اجباری است اگر می خواهید مطمئن شوید که زمان پاسخگویی سرورتان فوق سریع است :
•    برای هر صفحه از سایت از منابعی کمتری استفاده کنید
•    از یک شبکه ارسال محتوا (CDN : Content Delivery Network) استفاده کنید
•    از یک راه حل کشینگ استفاده کنید 
•    تنظیمات نرم افزار وب سرور خود را ارتقاء دهید و بهینه کنید
وب سایت های پرسرعت دارای کاربر و مخاطب بیشتری هستند
طراحی سایت بهینه و پرسرعت یکی از دغدغه های طراحان وب در دنیای امروز صنعت وب است همچنین نکته بسیار قدرتمند برای سئو سایت می باشد . با توجه به تکنولوژی های امروزی کاربران انتظار دارند تا برای یافتن محتوای مد نظرشان حداقل زمان را در وب صرف کنند و یک تجربه کاربری روان و سریع داشته باشند . در غیراینصورت سایت های رقیب سایت شما که سرعت بالاتری دارند از شما سبقت خواهند گرفت و کاربران بیشتری را جذب خود خواهند کرد .
با پیاده سازی نکات گفته شده در این مقاله ، مطمئن باشید که سرعت سایت هایی که طراحی می کنید بسیار بالاتر خواهد رفت . البته فراموش نکنید که سایتتان را مداوم مورد تست و بررسی قرار دهید تا عملکرد و پردازش پرسرعت تمام اجزاء آن اطمینان حاصل کنید . همیشه برای بهینه سازی سرعت سایت ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها سایت خود را به حداکثر سرعت پردازش و بارگذاری اطلاعات خواهید رساند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های یادگیری زبان انگلیسی

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

روش های تحلیل آماری