نکات مهم در مورد الگوریتم پاندا برای سئوی سایت

الگوریتم پاندا و تحول در سئو سایت : الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های جستجوی گوگل است . این الگوریتم در سال 2011 راه اندازی شد و تا به الان هم چندی بار هر سال بروز رسانی شده است . هدف اصلی از ره اندازی الگوریتم پاندا آوردن وب سایت های با محتوای با کیفیت در نتایج بالای جستجو است. همچنین برعکس وب سایت هایی که از مطالب سایت های دیگر استفاده می کردند را به نتایج پایین انتقال دهد.

الگوریتم پاندا

در ابتدا هدف الگوریتم پاندا منتشر نشد تا کامل بر روی وب سایت های و نتایج جستجو در گوگل اعمال شود تا نتیجه کار بررسی و ارزش سنجی شود تا اینکه بعد از مدت کوتاهی تغییراتی که در نتایج جستجو ایجاد شد بدین صورت بود که وب سایت هایی که از مطالب وب سایت های دیگر برای ساختن تعداد صفحات زیاد استفاده می کردند و مطالب آنها را کپی می کردند. در نتایج پایین جستجو ظاهر شدند.
الگوریتم پاندا در ابتدا تغییرات زیادی روی وب سایت ها اعمال کرد و بسیاری از وب سایت های بزرگ در نتایج گوگل افت داشتند و برعکس وب سایت هایی که دارای مطالب عالی و محتوایی متناسب بودند در نتایج گوگل ظاهر شدند و بهرتبه های بالا رسیدند.
الگوریتم پاندا موقعیتی برای وب سایت های تازه تاسیس شده ایجاد کردتا بتوتانند با تولید محتوا و سئو محتوا خود را در بالاترین رتبه های جستجو جای دهند.
در ابتدا تصور این بود که الگوریتم پاندا برای مبارزه با بک لینک راه اندازی شده است ولی بعدها معلوم شد که هدف اصلی الگوریتم پاندا کیفیت محتوا است و خیلی هم تا به الان بر روی این الگوریتم بروز رسانی شده که همش مستقیم با محتوا سر و کار دارد و در این مورد هم بسیار حساس است .
الگوریتم پاندا اهمیتش در این است که تاثیر به سئو کل سایت دارد نه فقط بر روی یک صفحه از وب سایت که دارای محتوای بی کیفیت است. که این منجر می شود تا گوگل کل وب سایت را در نظر بی کیفیت اعلام کند .
لذا سئو تک توصیه می کند که برای اینکه در نتایج جستجو بهتر دیده شوید بر اساس الگوریتم های جستجوی گوگل حرکت کنید و بروز رسانی های آنها را همیشه در نظر بگیرید . الگوریتم پاندا 4 که در سال 2014 منتشر شد . بسیار قدرتمند تر از قبل شده است تا حدی که تاثیر زیادی نسبت به سایر الگوریتمها در سئو سایت دارد . به راحتی محتوای وب سایت را تشخیص می دهد .

panda algorithm

توسعه محتوا برای این الگوریتم یک امتیاز است و وب سایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی و مجله اطلاعاتی می شناسد . در بخش سئو محتوا توضیح دادیم . محتوای بکر و تازه بسیار تاثیر دارد بر روی وب سایت شما .

عوامل شاخصی که الگوریتم پاندا به آنها بسیار حساس است

1-    محتوای با متون ضعیف
2-    محتوای تکراری
3-    محتوای با کیفیت پایین

بهبود مجدد رتبه وب سایت بعد از ضربه خوردن الگوریتم پاندا

بروز رسانی الگوریتم های گوگل تا چند سال پیش سالانه  انجام می شد ولی با تغییراتی که در فضای اینترنت و جستجو افتاد این بروز رسانی ها امروزه اغلب هر یک ماه و گاها هم خیلی زودتر انجام می شوند. همچنین قبلا گوگل تغییراتی که روی الگوریتم ها انجام می دادند را اعلام می کردند ولی الان فقط تغییرات بزرگ را اعلام می کنند ودر صورتی که گاها تغییرات ریز تاثیر بالایی رو رتبه وب سایت ها می گذارد.
گوگل در الگوریتم پاندا روشی را در پیش گرفته است که به نظر جالب می آید بدین صورت است که در هر بار بروز رسانی گوگل به همراه الگوریتم پاندا با دید جدید به وب سایت می نگرد. و تمام محتوای وب سایت را از نظر محتوایی بر اساس معیارهای جدید خود بررسی می کند. بنا بر این این فرصت برای  وب سایت هایی است که قبلا از پاندا ضربه خورده اند تا  با حذف مطالب تکراری ، بروز رسانی مطالب ضعیف تولید محتوای جدید و قدرتمند در بروز رسانی بعدی رتبه وب سایت خود را باز به دست آورند.
تنها با این روش می توانید رتبه قبلی خود را در نتایج بدست بیارید .الگوریتم پاندا 4 در برخی از موارد توانسته است حتی محتوای باز نویسی شده را نیز تشخیص دهد . بهترین راه برای تولید محتوا برای وب سایت این است که یا خودتا باید محتوای وب سایت را بر اساس تجربیات خود بنویسید ویا اینکه از وب سایت های زبان اینگلیسی ترجمه کنید .

سخن نهایی در رابطه با الگوریتم پاندا وتاثیر آن در سئو سایت

سئو تک سئو محتوا را برای ارتقاء رتبه وب سایت شما پیشنهاد می کند از اولین روزی که گوگل شروع به کار کرد هدفش رضایت کاربر بود و برای وب سایت هایی که منبع محتوای با کیفیت بود ارزش بالایی قائل بود لذا با مطالعه دقیق پیرامون الگوریتم پاندا و سایر الگوریتم های جستجوی گوگل بعلاوه مطالعه در رابطه با سئو و بهینه سازی محتوای وب سایت . سایتی با پایه ای قدرتمند را پیریزی نمایید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های یادگیری زبان انگلیسی

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

روش های تحلیل آماری