نکاتی در رابطه با طراحی سایت کاربر پسند

چند مورد از برترین روندهای تجربه کاربری (UX : User Experience) در طراحی سایت که طراحان وب باید درباره آن ها بداند :
آیا سایت یا اپلیکیشنی که توسعه داده اید ، رضایت و خوشحالی کاربران را به همراه دارد یا اینکه آن ها از استفاده از وب سایت و وب اپلیکیشن شما هیچ لذتی نمی برند ؟
آیا آن ها با میل و رغبت از وب سایت شما استفاده می کنند یا اینکه چون مجبور هستند تنها برای لحظاتی وارد سایتی که طراحی کرده اید می شوند و از وب اپلیکیشن شما استفاده می کنند ؟
برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر در زمبنه تجربه کاربری ux  در طراحی سایت با سئو سایت و پشتیبانی سایت وب نوش همراه باشید

تجربه کاربری UX در طراحی سایت، مهم ترین هدف و موردی است که باید به آن توجه شود . در واقع بهتر است بگوییم که جلب رضایت کاربر از بازدید از سایتمان مهم ترین مأموریت یک طراح وب است . در سال های اخیر ، روندهای تجربه کاربری بسیار بر نوع ارتباط برقرار کردن کاربران با وب اپلیکیشن ها تأثیر گذار بوده است ، به شکلی که انتظار کاربران از داشتن کیفیت بالا و راحتی در کاربری یک وب سایت امروزی بسیار بالاتر از گذشته رفته است .

طراحی وب سرویس ، یکی از مهمترین روندهای تجربه کاربری UX در طراحی سایت

تجربه کاربری UX در طراحی سایت تنها مجموعه ای از صفحات مرتبط بهم نیست ، بلکه هر سایتی باید برای ارائه سرویسی به کابران و به شکل هدفمندی طراحی و توسعه شود .
تجربه کاربری UX در طراحی سایتبرای مثال ، کاربران از چندین سایت برای خرید بلیت کنسرت بازدید می کنند . اگر شما نیز سایتی به همین منظور ، یعنی خرید بلیت آنلاین طراحی می کنید ، پس باید تمام ارتباطات بین کاربر و وب اپلیکیشن خود را در نظر بگیرید و با بررسی نقاط ضعف سایر وب سایت ها ، یک تجربه کاربری ux مناسب برای کاربران سایتتان فراهم کنید تا کاربر بدون سردرگمی ، در کمترین زمان و با راحت ترین روش ممکن بلیتش را خریداری کند .
باید در طراحی سایت این نکته را در نظر بگیرید که وب سایت شما اولین و تنها وب سایتی نیست که کاربران وب از آن بازدید می کنند . شما باید سایت خود را با معماری حرفه ای و مناسبی طراحی کنید که نه تنها ظاهر سایتتان با سایر سایت ها کاملا متفاوت نشود که کاربر دچار سردرگمی شود ، بلکه در عین حال کاربر با واسط کاربری جدید و زیبا و متفاوتی مواجه شود .

طراحی سایت UX محور یا طراحی سایت UI محور؟

همانطور که طراحی وب سرویس با طراحی وب سایت روز به روز همپوشانی بیشتری پیدا می کند ، همه طراحان وب باید با اساس و مفهوم UX (تجربه کاربری) آشنا شوند و آن را در کارشان مد نظر داشته باشند . امروزه بنا به دلائل متعددی روش طراحی سایت UX از روش طراحی سایت UI محور رواج بیشتری یافته است و از اولویت بالاتری برخوردار شده است :
تجربه کاربری UX در طراحی سایت
تجربه کاربری UX در طراحی سایت

تنوع بیشتر در قالب سایت ها :

سرویس هایی مانند وردپرس ، قالب های با کیفیت بالا ، فریم ورک های محبوب و سازندگان وب سایت در حال افزایش و روبه تکامل هستند .

الگوهای قابل اتکاء در طراحی سایت UI :

هدف الگوهای طراحی UI (User Interface) این است که کاربری سایت برای کاربران ساده تر شود . افزایش تعداد این الگوهای طراحی واسط کاربری به این معناست که طراحان وب باید در استفاده از آن ها بسیار به تجربه کاربری کاربران از استفاده و بازدید سایتشان دقت کنند .

افزایش کاربری موبایل وب :

حال که کاربری فضای وب در موبایل ها از رایانه ها بسیار بیشتر شده ، اکثر طراحان تجربه کاربری در موبایل ها را در اولویت کار خود قرار می دهند . این بدین معناست که مفاهیم طراحی UX را نباید تنها برای یک دسته خاصی از کاربران وب در نظر گرفت ، بلکه باید به طیف گسترده کاربران و ابزار کاربری از فضای وب توجه کافی داشت .

شخصی سازی محتوای به نمایش در آمده در صفحات وب سایتتان برای هر کاربر به طور مجزا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روش های یادگیری زبان انگلیسی

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

روش های تحلیل آماری